zondag 4 april 2010

Fandubs; Update

Fandubs die ik na de eerste tot nu toe heb gedaan in chronologische volgorde:

  • A Little Pain ; Tja. Aardig was valse noten. Ik had het beter kunnen doen, maar ik wilde zo graag iets uploaden dat ik het er een beetje gemakzuchtig vanaf heb gebracht. Ook ontdekte ik pas na dit liedje dat Audacity je timing verneukt en je dus af en toe een stukje stilte weg moet knippen. Daarom klinkt ie soms een beetje offbeat. Ik ben één keer de tekst vergeten, en was dus ook te lui/ongeduldig om dat over te doen. >.<>
  • Minna Daisuki ; Allereerst: Yami no Fandubber die schattig probeert te klinken = MAJOR FAIL. Ik wordt zelf een beetje eng van mijn "Maji desu kaaaa?" O.o Gelukkig is het liedje kort. Verder ging ik volgens mij nergens echt heel erg de mist in toch? Het klinkt gewoon heel erg eng. En weer die timing. *vervloekt Audacity*
  • Magnet ; Tjaa, Magnet. Ik houd zo van dit nummer dat ik het gewoon wel even móest verkrachten! ='D Maar als ik kijk hoeveel afgrijselijke Magnet-fandubs er op Joetjoep staan vind ik dat nog enigzins meeval, maar het is zo'n freaking moeilijk nummer! Oké, dat komtook omdat het in de eerste instantie niet is gemaakt om door mensen gezongen te worden, maar door robotstemmen, die zingen toch niet vals. ;D Oké, slecht excuus, want er zijn ook hele goede fandubs. En ik heb ANATAAAAAA lekker lang vast gehouden. >.<>
  • Tsubasa wa Pleasure Line ; Oké, ik geef het toe. Het begin is verschrikkelijk vals. Ik vond het bij dit liedje heel moeilijk invallen in het begin, vandaar dat het nogal vals is. Bij het refrein begint ineens het geluid te kraken, maar dat zit 'm in de instrumentale versie, die niet met Audacity overweg kon. Ik heb dit liedje wel een beetje onderschat. Hij leek niet zo moeilijk, maar dat was ie dus best wel. Het couplet niet, maar het refrein, en de "Yakusoku shitai you ne" waar je ineens heel snel omhoog moet, en die "wasurenai itsumo", de climax van het liedje eigenlijk, sluit op de één of andere manier precies niet aan bij mijn stem ofzo. Dat is zo'n irritante hoogte dat je eigenlijk net tussen kopstem en borststem inzit, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Anyway, daardoor voelt het liedje een beetje vlak, omdat de climax zo teleurstellend was...
  • Sayounara Solitaire ; Oké, dit vereist uileg. Ik heb hem twee keer opgenomen, en één ervan verwijderd, maar Audacity heeft ze samen geëxporteerd. Daarom klink ik dubbel en ik heb het project al verwijderd. >.<>
Nou dat was het dus. Voor oorlopig heb ik in ieder geval Higurashi No Naku Koro Ni in de planning staan en een aantal NANA liedjes, waaronder Wish, Starless Night en Kuroi Namida. Shadow of Love en Winter Sleep ga ik proberen, maar met name voor Winter Sleep betwijfel ik STERK of dat wat wordt. Dat liedje is zó onmenselijk hoog en moeilijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten